zaterdag 9 maart 2013

weersvoorspellingen.

Voorspelingen,wat doet het met een mens. Een aantal jaar geleden, zou ik veel moeite hebben, als door weersvoorspellingen mijn doelen niet bereikt konden worden. Ja wij keken toen nog elke dag naar journaal en mijn schoonvader was altijd thuis, die luisterde ook altijd naar radio , dus werd mij meerdere keren verteld wat het Weer zou worden. Nou is er 1ding wel gebleken , in de loop van de tijd. Ga niet van de voorspellingen klakkeloos uit. Zorg dat je altijd een alternatief heb.want anders kom je vaak bedrogen uit. Maar goed een paar jaar geleden, kon ik er goed de pest in hebben, als het Weer, anders was, dan voorspeld. Want het kon danig mijn dag in de war schoppen. Dacht je dat je de was fijn buiten kon drogen en dan regende het. Of wat te bedenken van buien, had je net je was weer binnen hangen werd het droog. Heb het al een aantal keer gehad, dat ik dacht ach, laat ik nu maar niet weggaan, maar morgen en dat die dag beter weer werd dan de dag ervoor. Ik laat me nu niet meer leiden door het weer. Ik hang mijn was boven, ramen open, dan heb je ook de frisse lucht van buiten b.v, of de was is gewoon nat, jammer dan, morgen weer een dag. Ook als ik weg wil, dan ga ik op pad. Of er moeten extremen waarschuwingen zijn. Maar een oplettend mens zie vaker zelf meer dan, menig voorspeller. Het weer in jouw eigen buurt kan je best leren begrijpen. Kijk maar eens naar de wolken, naar de windrichting. Hou tijdens bepaalde weersoorten die dingen maar eens in de gaten en je kan bepaalde voorspellingen voor jezelf maken. Geen dagen , maar wel een uurtje. Soms zeg ik al, ach die bui waait over. Dan kan het wel regenen, maar nooit zoveel dat je kletsnat wordt. Met de temperatuur is het moeilijker. Maar als je weg ga en je denkt dat de temperatuur erg wisselend kan zijn , zorg dat je dan ook wisselend gekleed kan gaan. Trouwens buitenmensen worden gehard. Ik merk dat nu goed nu ik geen auto meer heb. Ik kan dus niet wanneer het koud is, of regent dat als vervoer pakken. Dus is het mijn keus wat doe ik. Merk wel dat als je geregeld buiten bent, dat je beter tegen bepaalde temperatuur kan. We zijn soms zo verwend en zo makkelijk om even de comfort op te zoekenm dat we bij een beetje koud, al geen weerstand hebben. Mensen zitten te vaak en te makkelijk binnen. Maar vandaag blijkt dus hier in brabant de voorspelling wel mee te vallen.Geen bergen sneeuw, hooguit wat regen en ja de temperaturen gaan ook weer geleidelijk omhoog. Ben benieuwd, hoe hoog we eindigen, eer dat deze week voorbij is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten