zondag 24 februari 2013

afscheid kat , manier van loslaten.

wij hebben gisteren afscheid moeten nemen van ons "oudje". Zo noemde we hem vaak de laatste tijd, Een kat van ongeveer 17 jaar is ook een hele leefijd. Het lijf was op en hij is gewoon thuis overleden. Heb er wel vrede mee. Maar het loslaten, het gemis is moeilijker. Loslaten , regelmatig komen er in je leven dingen voor, waardoor je moet loslaten, afscheid nemen.. ik vind het geen gemakkelijke emotie. Ik hecht me soms vrij makkelijk en in mijn hoofd kan ik het loslaten goed relativeren. Weet dat het niet anders kan. Want vaak ga er nog een heftige periode aan vooraf. Een periode waar je naar de keus loslaten toeleeft. Maar hoe goed ik er naar toe leeft, het doet altijd vreselijk pijn in het hart. Soms denk ik weleens waaron kan mijn gevoel, niet zo zijn zoals het verstand. Maar tegelijkertijd wil ik dat ook niet, want dan zou ik iemand zijn die geen gevoel heeft, meer een soort van robot. Ben ik toch liever mens. Dus ja ik zal een aantal moeilijke dagen hebben. Mis momenten. Vooral rond etenstijd, of als ik naar bed ga.Dan was hijer altijd. Het is niet zo, dat ik helemaal geen dieren meer heb. Nee, gelukkig heb ik nog maatjes die me door de moeilijke momenten heen slepen. En bij hele rottige momenten bedenk ik maar , hij heeft geen pijn of ongemak meer en dat troost dan wel weer.

2 opmerkingen:

  1. Get is altijd heel verdrietig om afscheid te moeten nemen .Zo'n diertje is net een kind zeg ik altijd.Ik wens je sterkte
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oeps foutje weer in het begin,moet zijn het

    BeantwoordenVerwijderen