woensdag 13 februari 2013

superblij met werk.

Ja ik ben superblij met mijn werk. Want tegenwoordig is werk hebben geen zekerheid meer, Gisteren sloeg ik de krant open en las dat er een grote bouwbedrijf, een bedrijf waarvan ik het echt niet verwachtte, tegen fallisement aan zit.Een schildersbedrijf die veel nieuwbouw, restauratie doet, ook failliet. Vreselijk gewoon. Weer zoveel gezinnen, waar ze in een onzekerheid komen te zitten. Vroeger als kind, weet ik wel, dat vaders die in de bouw werkte het altijd druk hadden. Die hadden het goed. De bouw was na ambtenaar een stabiele factor. Wie zou toen denken, dat het zo zou lopen, dat het steeds moeilijker zou zijn. Want ja, je moet toch wonen en werken, dus de bouw blijft bestaan. Natuurlijk blijft de bouw wel bestaan, maar de goude tijden zijn er voorbij. Ik ben blij dat ik werk heb. Ga na zulke berichten toch met een ander gevoel naar mijn werk. Laten we hopen dat ik het nog lang vol mag houden en dat ik die rijkdom mag blijven beleven.

3 opmerkingen:

  1. Je hebt gelijk ,in deze tijd mag je zeker blij zijn met je werk.Mijn Dochter werkt in de zorg en daar veranderd ook zoveel,ze is 43 en best wel eens bezorgd om haar baan! Het is een heel onzekere tijd jammer genoeg .Mijn man heeft 33 jaar in de bouw gewerkt en ja daar was altijd volop werk ,nu is dat niet meer zo en het gaat ook dar steeds slechter.Nu heeft mijn man sinds September vorig jaar AOW met een pensioentje erbij ,ja dan mopperen we wel eens hoor ,zeker nu we weer zoveel in hebben moeten leveren .Toch hadden we het vanochtend nog over dat we het nog steeds niet echt slecht hebben .
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben dan net zo oud als jullie dochter. Ja klopt de aow ers moeten ook weer inleveren, is niet altijd gemakkelijk. Maar de kinderen zijn het huis uit en dan heb je die zorg niet meer. Verlies je nu je baan als jonge ouder heb je ook nog de zorg over kinderen en je wilt ze graag zoveel mogelijk geven.
    Weet je hoe je het ook went of keert het valt niet mee als je van een klein budget moet leven. Je moet dan creatief worden met al wat je graag wilt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee het is niet altijd envoudig,toch vind ik er wel meer plezier in om steeds meer op te letten wat ik koop en creatief te zijn wat eten betreft.En mijn pinpas niet te gebruiken want echt dat scheelt me heel erg veel geld.Nu heb ik weer overzicht!

      Verwijderen