woensdag 13 maart 2013

als de basis maar goed is.

Ja als de basis goed is, is alles goed. Ik kom steeds vaker er nu mee in aanraking. Met koken, met kleding maken, met... ja nou eigenlijk maar op. Ook in relaties telt, als je een goede basis heb, dan kan je alles aan. Maar toch zit er een addertje onder het gras. Want veel basistechnieken, bevatten rekenwerk. Of heel erge nauwkeurigheid. Ben je daar niet goed in, dan kan er nog iets mis gaan. Vooral bij het rekenwerk. Gebruik maar eens verkeerde hoeveelheden, en je cake, taart , wordt een plumpudding. Of bij zelf kleding maken, niet goed het patroon uitraderen en het lijkt wel of je lijf verkeerd is. ( zelf ondervonden). Maar kan iemand die niet goed kan meten, rekenen, dan niet goed koken of zelf kleding maken. Jawel, maar het kost meer tijd,soms met andere atributen werken. Soms hulp inschakelen. Ik ben geen rekenwonder. Kwam er nu ook achter, dat ik niet altijd heel secuur kan meten. Wat doe ik. Ik roep hulp in van mijn man. Die meet het na, die geeft bij recepten aan, wat ik voor een bepaalde hoeveelheid moet gebruiken. Desnoods laat je het iemand anders afwegen. Zo kun je toch zelf dingen bereiden of maken. En als je een goed patroon, of recept heb, dan kan je het gewoon zelf doen.

2 opmerkingen:

  1. En bij sommige dingen gaat dat minder goed, maar bij koken is het vaak juist zo leuk om iets 'op gevoel' te doen. Zelf proberen met ingrediƫnten en kruiden en zo. Als je een recept goed kent gaat dat dan weer makkelijker denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het begint allemaal bij de basis,als je jeugd[basis] niet goed is dan kan er veel fout gaan .En idd ook bij veel andere dingen .Recepten volgen houd ik niet van ,ik doe alles naar mijn eigen gevoel
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen