vrijdag 1 februari 2013

een lange werkweek, die raar eindigde/geluk bij ongeluk.

Ja deze week werd onverwachts een lange werkweek. Niet in de zin van meer uren werken, maar wel in hoeveelheid achter elkaar.
Ik werk normaal gesproken, al een paar jaar op vaste dagen, vaste uren. Zo ben ik in principe elke woensdag vrij.
Deze week, kwam ik dinsdagmiddag en mijn collega bleek ziek te zijn. Kan gebeuren, want het halve filiaal is of ziek, of loopt snotterend rond. Nu bood ik aan om op woensdag te werken, mijn collega, zou donderdag weer komen. Maar ik had alles lekker aan kant, en had niet zo goed gevoel bij donderdag, of hij dan er wel of niet zou zijn. Dus in overleg besloten, om die en vrijdag toch maar te werken. Was wat mijn werk betreft maar goed ook, want gisteren kwam mijn collega, nog niet fit pas werken. Maar ik merkte wel, dat ik niet voor niks, normaal de woensdag vrij ben. Ik was vrij moe, gisteren na mijn werk, om 11 uur. Maar dat was niet zo erg, want buiten een paar boodschappen, hoefde ik niet veel te doen. Nou, dat liep dus anders.

Wat er aan vooraf ging en gebeurde. Ik wilde donderdag, havermoutkoekjes bakken. Toen ik de oven ( combi/magnetron) aanzette, kwam er rook uit. Maar hetleek, dat er iets vies aan de spiraal zat. Bleek niet zo te zijn. Manlief, rook iets en zag vonkjes bij het stopcontact. Dus hij de magnetron/oven stekker bekeken en kwam naar inspectie er achter, dat die dus kapot was. Balen , want nu moest ik een andere hebben en had eigenlijk andere plannen, met spaargeld.
Maar als dat alles was, was het niet zo erg.
Gisteren, besloot manlief eerst nog maar eens de stopcontacten te controleren. Heel slim, andets meerdere apparaten stuk, want we hadden het stopcontact gelijk niet meer gebruikt. Nu bleek dat er iets goed mis was.
Dus moest gisteren een deel van het plafond open. Wij hebben, plafondplaten , maar ook een wandafwerking. Dus eerst de wandafwerking, los maken, toen een deel van plafond eruit.

Het geluk was, dat er minder uit moest dan we dachten. Mijn man zelf electra kan vervangen, eerst ook goed gecontolerd had. Want draad in stopcontact was gesmolten, zwart gebakert, als we het stopcontact langer gebruikt hadden, kon er wel eens brand uitbreken, zo wie zo, hadden we meer schade gehad aan apparaten. Want er zaten meerdere apparaten op dat stopcontact. Kan normaal gewoon, want niet alles ga gelijktijdig aan.

Gisteren is stroom hersteld, en een aantal plafond en wandplaten, terug. Vandaag verder opruimen. Gisteren zo moe, lag om 20.00 op bed. Hopelijk verloopt het verdere weekend rustig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten