woensdag 30 januari 2013

een goed gesprek en plannen voor schoonmaakschema en boodschappenlijst.


Gisteren was mijn man naar de acupuncrurist geweest. En dat is niet alleen maar naalden prikken, maar dat maakt ook het een en ander los. Zowel, lichamelijk als geestelijk. Nou moet je bedenken, dat de ene keer er meer los komt, dan de andere keer.
Gisterenavond kwamen eigenlijk daardoor op een gevoelig onderwerp voor mij. Iets waarop ik telkens vast liep. Daar hebben we uitgebreid over gesproken, want manlief voelt mij goed aan en kan dan goed uitrafelen. Manlief is ook spiritueel onderlegd, maar doet er niks mee, als alleen mij te helpen.
Wat ik al eens te horen kreeg, ik laat mensen niet dichtbij komen, ben misschien daardoor ook niet zo open in het schrijve , misschien dat het nu wel ga veranderen, was me daar niet zo van bewust. Maar de zere plek is open gegooid. Ga daar niet op in, want dat vind ik te persoonlijk, maar blijkt dat het begonnen is, rond puberteit en ik ben er nu 43. Maar een mens is nooit te oud om te leren.

Nadat uitgepluist was, kwamen we op wat zou je willen dit jaar. Nou dat is iets wat ik nog niet weet. Eerst moeten er een paar zaken op orde. Mijn man doet grotendeels het huishouden, want hij is volledig afgekeurd, Ik werk nog gedeeltelijk, 20 uur, maar heb ook een chronische ziekte. Wij deden de taken dus goed verdelen, hij iets meer, dan ik. Hij doet het goed, maar hij ziet niet altijd de juiste verhoudingen en dat is dus ook mijn taak, aangeven wat mogelijk is. Want mijn man, kan ik niet teveel opdragen, want hij kan geen druk aan, Jaren geleden werkt we met een schoonmaaklijst. Duidelijk wat er gedaan moet worden en konden we afvinken. Werkte heel goed alleen daar stond het per dag, en we hadden niet altijd zin om iets op die dag te doen. Dus doen we het anders ga weeklijst maken, zonder dagen. De klad is een beetje gekomen, eind september, toen mijn man last van zijn gal kreeg en later geopereerd werd. Het is nu niet zo dat het smerig is. Maar ik heb teveel taken, kan het maar in etappes doen, en dan blijft er toch dingen liggen. Nu eerst goed opruimen en schoonmaken, dan met lijst verder werken.

Ook merk ik dat boodschappen niet goed lopen. Heb 2 winkels , waar ik heen ga. Maar ik kom nog iets te vaak in de winkel en dan breng ik toch iets teveel mee.
Dus ook dat moeten we beter regelen.

Waar een goed gesprek al niet toe kan leiden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten