vrijdag 18 januari 2013

wilskracht

Poeh, gisteren, heb duidelijk gezien, wat ik al een tijdje vermoedde.Maar ik wuifde datin gedachte weg. Want bepaalde periode zit mijn kleding wat strakker, dan de rest van de maand. Moet wel eerlijk bekennen, dat mijn gewicht niet echt belangrijk is. Tenminste niet zoals ik bij mij op het werk mensen bezig ziet.
Ben ook stevig en lang, dus valt het niet op. Maar dit gewicht vind ik toch echt iets teveel van het goede.
Kijk het juiste bmi ga ik niet redden, dat komt door mijn ziekte. Want te intensief sporten, gaat niet lukken. Maar wii fit en wii sport moet toch echt meer gebruikt gaan worden. Ook moet er veel meer gedronken worden.Water wel te'verstaan. Meer zelf eierkoeken bakken en die eten.Kan ik ook experimenteren met minder suiker erin.

Weet je het viel me eigenlijk wel een beetje tegen. Want doordat we geen auto meer hebben, fiets ik toch wel vaker, had gehoopt dus toch iets afgevallen te zijn. Nou, dan maar wilskracht tonen en elke dag oefeningen doen en mijn kan water leegdrinken. Want dat weet ik ook, hou van nature in de winter vocht vast.
We zullen zien wat voor gevolg dit krijg.

Nog even over wilskracht gesproken. Merk nu ik ouder ben, bepaalde verplichtingen heb, zoals huishouden, werk, wilskracht moeilijker dan toen ik puber was. Gewoon omdat er nu veel meer verleidingen zijn. Ik koop zelf het eten, je ziet bepaalde zaken liggen en ja je moet dingen ook meenemen voor manlief. Ben eigen baas over de kasten waarin het ligt en ja de smoes ik heb geen tijd( beter gezegd, doe nu liever andere dingen) is ook aan de orde.
Maar goed het is opgescheven, dus gaan we er voor.

Ik zet geen streef gewicht en geen tijd, waarin ok dat ga halen. Want ik mag mezelf niet overbelasten. In mijn hoofd heb ik wel een bepaald doel en daar hou ik me aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten