vrijdag 18 januari 2013

wel of geen vaatwasser

Ik zal eens wat persoonlijker proberen te schrijven. Momenteel zit ik een beetje te dubben, wel of geen vaatwasser. Onze vaatwasser is alweer eventjes kapot. Toen hij er mee stopte riep ik, ik hoef nu geen vaatwasser.Want zoveel afwas heb ik niet.
Wij hebben voor deze nooit een vaatwasser gehad. Beide hadden we hier geen ervaring mee, en we zijn maar met zijn tweetjes, dus waarom dan een vaatwasser.Totdat ik merkte, dat ik vaak ineens geen macht in mijn hand had. Op die manier sneuvelde er nogal eens wat. Liep erg uit de hand. Dus kwam er een vaatwasser.
Het in en uit ruimen is niet altijd mijn favoriete werk. Gelukkig draaide we maar 1 vaat per dag.
Nu twijfel ik soms toch weer wel. Want met de hand afwassen, maakt niet altijd zo zuiver schoon, als vaatwasser. En soms is afwassen, toch een rottig karwei. Maar als ik helemaal begin en ik zo klaar.
Voornamelijk bij wat moeilijkere vaat en bij tegenzin, denk ik, ach had ik maar een vaatwasser. Maar aan de andere kant, denk ik dat ik nu goedkoper uit ben.

Dus ben er nog niet over uit. Manlief,vind alles best, die was bijna nooit af, dus... is het aan mij. Momenteel ga het met mijn handen nog wel goed. Ik denk er nog even over na.

2 opmerkingen:

  1. Tja ik heb nooit een vaatwasser gehad en heb er ook nooit plaats voor gehad..Wij zijn nu ook al lang met zijn tweetjes dus vind ik een vaatwasser onzin ,zoveel heb je niet me twee mensen.Maar ik heb dan wel een man die afwast gelukkig.Ik ben het niet met je eens dat met de hand afwassen niet zo schoon zou zijn als met een vaatwasser,ik denk dat het eerder omgekeerd is.
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij doen de vaatwasser nu weer weg, niet omdat we hem niet willen (oh, wat mis ik dat ding... we zijn allebei goed in uitstellen, met een groeiende vaat tot gevolg) maar omdat hij niet aangesloten kan worden hier.
    Ach, aan de andere kant heeft het ook wel wat, samen in de keuken staan en zo. En zelfs die grotere vaat is vaak zo weer weg.

    BeantwoordenVerwijderen