zondag 20 januari 2013

veel kou geleden!!!

Gisteren heel veel kou geleden. Want er stond hier een koude wind. Nou weten wij,dat als die wind waait, dat het huis moeilijk te verwarmen is. Tenminste dat was altijd zo.
Sinds begindeze winter hebben we gordijnen inhet trapgat hangen en dat scheelt een hele berg met kou. Dus we hoeven niet zo hard te stoken.

Gisteren begon het voor mij al met koude spieren. Was erg stijf ( reumatische aandoening) , dus besloot, om maar direct te zorgen dat mijn spieren, opwarmde.Thermo kleding aan. Rustig aan opstarten, rustig buiten gelopen met de hond. Ja toen wist ik wel gelijk waarom alles zo pijnlijk was.

Nattigheid, en een gure koude wind. Was blij dat ik binnen was. Nog even terug naar bed gegaan, om goed warm te worden, want de hond kent geen weekend, door de week staan we altijd om 5uur op, dus in het weekend, ook zo rond 7 uur.Toen ik beneden kwam later op de ochtend, voelde ik toch een flinke trek, dus even de kachel flink warm gestookt.
Moest een paar uur later even weer door de kou, want mijn moeder kwam met de bus.Vind het niet meer dan normaal om haar dan even op te halen, zodat ze niet alleen hoeft te lopen.

Wij hebben een voorgeprogrammeede thermostaat. En later die dag bleek  2 keer dat het bij de normale temperatuur, het toch te koud was in huis. Moest hem 2 keer bijgeven.

Trouwens hier blijven manlief en ik verkouden. Komen er maar niet vanaf. Waarschijnlijk door het kwakkelnde koude weer. Want ik las dat er gisteren mensen waren die op de sneeuw zaten te wachten, nou ik stuur alles met liefde naar jullie toe. Want voor iemand met een reumatische aandoening, is dit niet fijn.

1 opmerking:

  1. Ja, het is ook echt van dat nare koude weer - ennuh... als er nou gewoon een laag sneeuw viel zonder die wind is nog tot daar aan toe (al is dat voor jou waarschijnlijk dan ook al niets), maar die verschrikkelijke koude wind, ik vind het maar niets. Hier was het ook al niet warm te krijgen door de tocht.

    BeantwoordenVerwijderen